Ami neked egyértelmű, még nem biztos, hogy másoknak is az. Rengetegszer előfordul és sokfelé látom, hogy adott blogger kiválóan nyomja a tartalmat, mégis alig néhány követővel rendelkezik csupán. Mondhatnánk, hogy biztosan nem elég jó, nem üti meg a szintet, ám a valóságban egyáltalán nem biztos, hogy erről van szó. De akkor miről is pontosan? Mit nem csinál jól vagy mire nem figyel eléggé? Marketing tipp bloggereknek rovatunk következik. 

Korábbi bejegyzések során (lásd. blogomneked topic) már töviről-hegyire kiveséztük, mennyire fontos, hogy hol -mikor-mit és hogyan posztolunk. Arról viszont, mindezidáig még nem ejtettünk szót, hogy mi van akkor, ha már mindent elkövettünk, minden tanácsot betartottunk, mégsem jönnek a követők? Merthogy mióta a Facebook minimálisra csökkentette az organikus eléréseket, minden eddiginél nehezebb a dolga annak, aki kis büdzséje lévén, élből keveset hirdet, de mégis gyarapodni szeretne.

A másik meg, szintén saját tapasztalat, hogy hiába a blogfelületeknek biztosított kiemelések (origo, index,nlc) az olvasó csak a cikket olvassa, nem igazán érdekli, hogy ki írta. Így aztán hiába kattintottak több 10 ezren a szuper bejegyzésünkre, ha arról csak Kati és Józsi kettecskén, kéz a kézben voltak hajlandóak átnézni és lájkolni is a követői Facebook oldalunkat.

Call to action

Ezt megelőzvén, fontos, hogy ún. call to action gombokat helyezzünk el jól látható helyen a bejegyzés fölött, alatt vagy közben - kinek, hogy tetszik. Teljesen egyértelműnek tűnik, hogy, ha az olvasónak tetszett az adott bejegyzés, akkor lájkolja és megossza majd azt, de sajnos ez csak az elmélet, a gyakorlatban mégsem igazán működik. Ha viszont, megkérjük őket, felhívjuk rá a figyelmüket, hogy osszák, lájkolják a posztot, szívesebben megteszik azt. 

Követői doboz

Alap, hogy el kell helyeznünk egy Facebook/Instagram stb. dobozt az oldalunkon, ha azt szeretnénk, hogy ne csak olvassanak, kövessenek is minket. Ezt a következőképpen tehetjük meg. Keressük fel a: https://developers.facebook.com/docs/plugins/page-plugin  oldalt. Ezt a képet kell látnunk magunk előtt: 

Miután beállítottunk, hogyan is nézzen ki pontosan a követői dobozunk,  a get code lekattintása után, csak ki kell másolnunk saját kódunkat, amit weboldalunkba illesztve, már kész is a követői dobozunk.

Mobil nézet

Bár mondanom sem kell, szintén saját tapasztalat, hogy rossz mobilos nézet beállítással, olvasóink mindebből semmit sem fognak látni. Hiszen a felhasználók több, mint 80 százaléka, ma már mobilon netezik. Úgyhogy mielőtt nagyon megnyugodnánk, hogy az asztali felületen remekül néz ki minden, jobb, ha szemügyre vesszük ugyanazt mobilos nézetben is. 

És, ha kevés lehetőségünk van mobilos nézet beállításokra, akkor illesszük be egyszerűen minden bejegyzés végére, közepére a követői dobozunkat, szintén a fentebb generált kóddal Html nézetbe. Ezzel kikerülvén, hogy "akció" nélkül távozzanak olvasóink az oldalunkról. 

Plusz1 tipp

Rengetegszer előfordul, hogy a Facebookon közzétett bejegyzéseinket olyanok is lájkolják, akik még nem követői az oldalunknak. Pláne, ha hirdettünk is rá, mert akkor jóeséllyel százával lesznek lájkolóink, akik viszont egyáltalán nem biztos, hogy be is követnek. Ekkor a legjobb, ha éppen azt tesszük, amit az előzőekben említettem. Kérjük meg őket, hogy kövessenek minket.

A posztra reagálók mellett feljön egy opció, ahol értelemszerűen nem tiltunk, hanem meghívjuk őket. Rengeteg új követőt tudunk így szerezni, ráadásul nem teszünk mást, mint learatjuk fáradtságos munkánk gyümölcsét. Hiszen egyszer már tetszett nekik a bejegyzésünk, nem igaz? Miért ne lenne kedvük követni is minket? 

Hardworklifestyle

Ha hasznosnak vélted a bejegyzést, oszd meg másokkal is. 

Továbbiakért kövesd a blog Facebook oldalát. 

Hardworklifestyle 

Élj jól - Dolgozz keményen - Élvezd a sikert!