Nem feltétlenül kell repülőre szállnunk ahhoz, hogy felejthetetlen élményekkel gazdagodjunk. Sőt! Még csak az országhatárt sem kell elhagynunk, ha minden vágyunk, hogy mesebeli látványban lehessen részünk. Szerencsénkre, hazánkban is rengeteg szép hely van, amit érdemes felkeresni.

motiváció utazzitthon

S, ha  az előző bejegyzésben már úgyis a mindfulnessről írtam nektek, akkor adok is gyorsan egy remek utazási tippet, a hatékony lelassuláshoz. Garantáltan megélhetjük a jelen pillanatot, ha ellátogatunk Csáfordjánosfára és megnézzük a fantasztikusan látványos és igencsak illatos  tőzikevirágzást.

A kép a szerző tulajdona, felhasználása engedélyköteles.

Csáfordjánosfa, Győr-Moson- Sopron megyében, a Répce mellett elterülő kistelepülés, mely elsősorban nagyszámú tőzike populációjával vívta ki magának egyre növekvő népszerűségét. A virágok védelmének érdekében megkérnek minden odalátogatót, hogy a kijelölt ösvényről, semmilyen okból ne térjenek le. Rossz idő esetén felhívják a figyelmet a gumicsizma használatára is. Csapadékmentes időszakokban azonban,  jól járható szimpla sportcipőben is a tanösvény.

motiváció utazzitthon

A tőzike tanösvényre egy hosszabb bevezető szakasz után juthatunk el, ami ottjártunkkor már önmagában is okozott némi meglepetést. Nagyon megörültünk, mikor megpillantottunk egy hódot, aki éppen, jó szokásához híven, a gát gondos megépítésével foglalatoskodott.

Tovább haladva egyébként, könnyedén belefuthatunk őzekbe, szarvasokba is akár, hiszen rétek, legelők, szántók ölelik körbe a tájat. Érdekes élmény még,  átkelni magán a Répce folyón is, a kissé remegős fahídon. Kihelyezett táblákról tájékozódhatunk a régen ott működő malmokról is, melyeknek mára már csak néhány rom őrzi emlékét.

A kép a szerző tulajdona, felhasználása engedélyköteles.

Majd kisvártatva meg is érkeztünk magához a tanösvényhez. Néhány héttel ezelőtt jártunk már ott, de akkor még épp csak kezdtek nyílni a virágok, ám a múlt héten úgy tűnt, hogy végre a legjobbkor érkeztünk. Átható virágillat és fehérbe borult avar fogadott minket.

Az amúgy is lenyűgöző látványt fokozzák még a kidőlt fák is, rendkívül jó hangulatot kölcsönözve, a már önmagában is mesés erdőnek.

A kép a szerző tulajdona, felhasználása engedélyköteles.

A virágok védelmében egy "kerítéssel" határolt ösvényen nyerhetünk bepillantást a tőzikés erdő rendkívül jó illatú és látványos világába. Érdemes meg-megállni és nagyokat szippantani a hamisítatlan tavaszi levegőből. Bár, ha hétvégén érkezünk, számítsunk rá, hogy rajtunk kívül még nagyon sokan lesznek kíváncsiak a helyi különlegességre.

A tőzike, ha sikerült jól utána néznem, akkor februártól- március végéig virágzik, tehát, ha gyönyörködni szeretnénk bennük, akkor érdemes mihamarabb útnak indulni. De még mielőtt elindulnánk, tájékozódjunk az aktuális viszonyokról, a Fertő - Hanság Nemzeti Park Facebook oldalán, ahol hétről-hétre aktualizálják a kell-e gumicsizma vagy sem kérdését.

Mindez természetesen nem a látogatók kényelmetlenkedését hivatott elősegíteni, pusztán a növények hatékony megóvására tett jószándék. S, ha ellátogatunk a csáfordjánosfai tőzike tanösvényre, megértjük majd, miért olyan fontos is a növények védelme.

A tanösvény teljesen ingyenes, ottjártunkkor már parkoló-félét is kialakítottak a település határában. Az ösvényen tájékoztató táblákkal is találkozhatunk, általuk közelebbről is megismerhetjük ezeket a fantasztikus növényeket.

A kép a szerző tulajdona, felhasználása engedélyköteles.

Remélem sikerült kedvet csinálnom egy jó kis tavaszi kiránduláshoz. Cipőt fel és irány a természet! #utazzithon

Hamarosan újabb utazási tippekkel érkezem. Addig is,

ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkkal is.

És, hogy ne maradj le semmiről, kövesd a Hardworklifestyle Blog Facebook oldalát.

Hardworklifestyle

Élj jól - Dolgozz keményen - Élvezd a sikert!