Bárki, aki ma a közösségi média berkein belül dolgozik, blogol, vlogol, bármilyen önálló tartalmat készít, füstölgő fejjel veheti tudomásul, hogy akármilyen fantasztikus bejegyzéssel is áll elő, az alatta lévő interakciók, szinte elenyésző számokat mutatnak.

De miért van ez így? És mit tehetünk ellene?

Ha jól emlékszem, a tavalyi évben jelentette be Zuckerberg és csapata, hogy a mindeddig hirdetés nélkül is jól működő (organikus), magas elérés számokat, egyetlen "tollvonással", minimálisra csökkentik, mondván azt szeretnék, ha a felhasználók több bejegyzést látnának az ismerőseiktől, szemben a céges megosztásokkal. Mit jelent ez a gyakorlatban? 

A bejelentést megelőzően, egy-egy posztot, a követők 60-80 %-a láthatta, természetesen annak minősége, időbeni időzítése és az érdeklődési körök, célcsoport megfelelő kiválasztásának függvényében. Ma, ugyanezekkel a paraméterekkel, az elérés 10 % körül mozog és már attól is boldogok lehetünk, ha 1000 követőnél, valóban sikerült 100 ember orra elé tolni, a nagy gonddal elkészített posztunkat. 

Aki nem szeretne hirdetésekre költeni, de célja lenne a nagyobb követőtábor elérése, az nagy fába vágja a fejszéjét, hisz szimpla organikus eléréssel, vért izzadhat a 10 %-ért is. De kellő körültekintéssel, utána olvasással,  könnyedén elsajátíthatunk mi is néhány trükköt, hogy megbűvölhessük azokat a mutatókat. Nos, én már kutattam helyettetek is, íme az eredmények. 

Ilyen típusú tartalmakat kell készítened, ha növelni akarod az eléréseidet: 

  • Videók, élőzés

Az egyértelmű etalon, a bejegyzések number1 - ja, a videós tartalom. A Facebook algoritmusa első helyre helyezi az ilyen típusú megosztásokat és, ha sikerül feltornázni az interakciókat alatta, akkor hirdetés nélkül is kiválóan teljesíthet a bejegyzésünk. Na igen, de mit tehet az, aki egyáltalán semmilyen ingerenciát nem érez arra, hogy élőben vagy előre gyártott videóban szóljon a már megszerzett követőihez? 

Van egy kiskapu. A szövegezett képes videók.

Tudom, tudom Szabó Péter meg minden, de nem árt, ha az ember trükköket les el olyanoktól, akik már maguk is elég nagy követőbázist hoztak össze maguk körül. És most ne arról beszéljünk hogyan is csinálták pontosan, hanem arról, hogy, ha az igazán nagy oldalak marketingjéből lesünk el néhány ötletet, akkor azzal tutira nem lőhetünk mellé. Természetesen nem ész nélkül, össze-vissza kell koppintani mindenkit, pláne, ha a saját stílusunkhoz, témánkhoz, célközönségünkhöz, nem is stimmel az adott poszt típus.

Szóval Szabó Péternél láttam mostanában, a szövegezett, animált videókat, melyek 1-2 perces időintervallumban, baromi jó megosztás, lájk számokat hoznak. Oké nyilván, ott a követőbázis is hatalmas, de, mint mondottam volt, a videós bejegyzések, az első helyen landolnak a Facebook olvasatában. 

  • Képre- szöveg

Az van sajnos, hogy a kifelé mutató linkelt bejegyzéseket egyáltalán nem csípi az algoritmus, így saját cikkeink, tanulmányaink  mellett, kénytelenek vagyunk olyan bejegyzéseket is készíteni, amit biztosan a követőink elé tol majd a közösségi oldal. Na, hát a képre írt szövegek pontosan ilyenek. Kép, plusz idézet, az igazi etalon.

Ráadás tipp: képre írt, rövid kérdés.

Rövid időn belül sok kommentet generál, amit a videók után, a legjobban értékel az algoritmus. Azt gondolja, azok az igazán fontos posztok, amik alatt érdemben beszélgetések folynak. Vagyis, ne csak te beszélj, beszéltesd a követőidet is. 

  • Top10 listák

Magam is sokat írtam már és valóban működik. Valahogy jobban szereti a közönség és nagyobb interakciót vált ki, mint egy sima linkelt bejegyzés. Általánosságban elmondható, hogy egy darab pillanat alatt eldöntjük, elolvassuk-e az adott bejegyzést. A cím elolvasása után, már lapozunk is tovább, ha az nem váltott ki belőlünk semmilyen reakciót. 

  • Sztorik

Nagyon szokták szeretni, ha mesélsz valami teljesen hétköznapit, máskor meghökkentőt, megint máskor, csak néhány saját gondolatot. A legjobban természetesen a vicces sztorik mennek, de néha nagyon szívesen veszik az őszinte, én is csak ember vagyok és hibázom  típusú írásokat is, amikkel ráadásul növeled az elköteleződést és erősödik a hitelességed is. 

  • Nyereményjátékok

Mi mással is szerezhetnél több követőt, mint egy jó kis nyereményjátékkal? Mindenki szeret játszani, pláne nyerni. Mondjuk, ezt nem ajánlott túl sokszor elkövetni, mivel rengeteg, számodra egyáltalán nem releváns látogatót is hoz, aki ugyan növeli a követők számát, de az interakciókét csak a játék idején fogja.

Fontos! A játékban nem szabadhatod feltételként, hogy lájkolják az oldalad, sem azt, hogy osszák meg a posztot. Illetve minden alkalommal oda kell írnod, hogy a Facebook semmilyen formában nem szervezője és nem is támogatója a nyereményjátékodnak. 

Summa summarum: örökös harc ez a lájkszámokért és mindezt persze, senki sem értheti azokon kívül, akik épp ezen a területen építgetik a karrierjüket. Mindazonáltal, ameddig változás nem lesz, csodákat nem várhatunk az organikus elérésektől. Kénytelen-kelletlen, hirdetésekkel is támogatnunk kell az oldalunkat. 

Ha érdekel a marketing, a közösségi média, akkor kövesd a Hardworklifestyle Facebook oldalát, úgy nem maradhatsz le semmiről. 

És persze, ha hasznosnak találtad a bejegyzést, oszd meg másokkal is. 

Hardworklifestyle 

Élj jól-Dolgozz keményen- Élvezd a sikert!