Az előző 2 részben már beszéltünk a blog témájáról, stílusáról, kinézetéről, hogy melyik felületen és miről érdemes írni. A következő kérdés, amire mindenképp válaszolnunk kell, az a "hogyan"? lesz. Mert, mint azt korábban is említettem, őrült nagy a kínálat és legyél bármekkora tehetség, nagyon nehéz eljutni a leendő olvasókig. Épp ezért, ebben a részben adok néhány használható tippet ahhoz, hogy terjeszkedni tudj.
Első lépés
Még mindig sokan elkövetik azt a hibát, hogy csak egyetlen felületen, az adott weblapon, blogon vannak jelen. Öreg hiba, hiszen az még mindig csak a startmező, ha tovább akarunk lépni, további felületeket kell majd megjelennünk. Oké, de hol? - Javarészt a válasz attól függ, hogy mivel foglalkozunk pontosan.
Rettenetesen nyomatják most, hogy mennyire gyorsan terjeszkedik az oldal és bár a Facebook tulajdonában van az Insta is, a fiatalabb korosztály nagyrésze már csak utóbbit favorizálja inkább. Ha a célunk tehát, hogy a fiatal célközönséget szólítsuk meg, akkor mindenképp Instagramra (is) kell dolgoznunk. Divat, Stílus, Életmód, Gasztro témákban szinte kötelező, szöveges tartalmakhoz viszont nem ez az elsődlegesen ajánlott platform, ám egy lehetőségnek azért ez is elmegy.
Ami minden bizonnyal jó irány lehet Instán, az a kép és videó kombó. Jó minőségben természetesen és megfelelő hashtagekkel ellátva (ezekről majd később). Organikus elérések szempontjából, azért itt se várjunk csodát, bár még mindig jobban teljesít, mint a megtizedelt Facebook elérések (több infó lentebb).
A "Ha nincs fent a Facebookon, akkor meg sem történt" szállóige még mindig tartja magát. Közösségépítésben az első számú platform, amire szükségünk lesz. Bár jó, ha tudjuk, hogy nagyságrendekkel nehezebb dolgunk lesz vele, mint teszem azt, néhány évvel ezelőtt lett volna.
Amit favorizál:
- Elsősorban a videós tartalmakat erőltetik itt is és azok közül is leginkább, az élő videózást.
- Másodsorban a képi tartalmakat, a képre írt szövegeket.
+1 tipp: a képre szerkesztett kérdés, ami őrült jó eléréseket tud hozni, ha jókor toljuk.
- A szöveges tartalmakat, amikhez képet is használunk a harmadik helyre rangsorolja a Facebook algoritmusa.
- A sima szövegünk pedig, mindenképp az utolsó helyen kullog majd, szép csendesen.
A legfontosabb kérdés ugyanis, ebben a témában, a Facebook algoritmusa lesz majd. Egyáltalán nem mindegy, hogy mit, mikor és hogyan teszünk közzé.
Még mikor néhány évvel ezelőtt blogolni kezdtem, folyton belefutottam abba, hogy bár úgy éreztem, nagyon jó tartalmat állítottam elő, mégis elenyésző lájkszám érkezett rá. Könnyen belekeseredhet az ember, ha nem tudja, valójában nem csak az adott poszt minőség számít.
Egyáltalán nem mindegy például, hogy milyen időpontban tesszük közzé a tartalmainkat. Jellemzően a kora délutáni és esti időszak az, ami működni szokott. De valójában mindenkinek saját magának kell kitapasztalnia, hogy az ő követőtábora, mikor a legaktívabb (erről is lesz még szó a későbbiekben).
Illetve jó tudni azt is, hogy a Facebook több ezer posztot tesz egy adott napon az emberek orra elé és apró picike bloggerként, vajmi kevéske esélyünk van arra, hogy pont mi jelenjünk meg ezreknél. Ami viszont segíthet rajtunk, az az, ha aktiválni tudjuk a követőbázisunkat.
Mert egyre inkább nem a követőtábor mennyisége, hanem a minősége fog számítani. Sajnos erre a cégek még csak mostanában kezdenek odafigyelni, de legalább van némi reményünk arra, hogy az Indiából vett követőkkel rendelkező oldalak, hamarosan kiesnek abból a bizonyos kosárból.
Például, épp ma láttam többeknél is, hogy az Insta több ezer követőt törölt az oldalukról, pedig semmi különöset nem tettek. Nos, annyi történt, hogy eltűntek a kamuprofilos "rajongók" - juhéjj.
Nos tehát, nem (csak) az a lényeg, hogy több tízezres követőszámunk legyen, hanem az is, hogy aktívak legyenek az olvasók.
Már egy ideje elindította a Facebook az a kampányát, amiben kitűzték célul, hogy kapcsolatteremtésre fogják ösztönözni az embereket. Vagyis jellemzően azok az oldalak kerülnek majd egyre előrébb az algoritmus szerint, ahol van mozgás - kommentek és különböző interakciók formájában. Tehát, ha növelni szeretnénk a követőbázist, nekünk mindenképp arra kell gyúrnunk, hogy meg tudjuk mozgatni az embereket.
Van viszont egy rossz hírem is. Az ún. organikus eléréseket, őrült módon megnyirbálta a Facebook. Vagyis azok, akik nem akarnak hirdetésekre költeni, rendesen megszívták. Merthogy jelen esetben, mondok egy példát gyorsan: ha egy 1000 követőszámmal rendelkező oldalról beszélünk, akkor az adott oldal 1000 fője közül, hirdetés nélkül, organikus eléréssel, a legjobb esetben is csak 100-an fogják látni az adott posztot.
Ezért láthatunk olyanokat péládul, hogy tízezrek követik az oldalt, miközben a bejegyzéseit nem lájkolja senki (vagy csak nagyon kevesen). Nem csak a versenytársainkkal állunk tehát csatában, hanem a Facebook algoritmusával is.
Ha kíváncsi vagy rá, mégis mit tehetünk azért, hogy valahogy mégiscsak növekedni tudjunk, akkor maradj velem, az "Így gazdagodj meg a blogodból" cikksorozat 4. részében mindenről beszámolok majd.
Addig is, oszd meg a bejegyzést, ha hasznosnak találtad
és
csatlakozz a Hardworklifestyle Blog Facebook oldalához is, hogy tutira ne maradj le semmiről.
Hardworklifestyle
Élj jól - Dolgozz keményen - Élvezd a sikert!
Utolsó kommentek