Hiába a 2 milliós Instagram követőtábor, a 18 éves influenszer, Arii, mindösszesen 36 darab táskát tudott eladni egy kampány során - olvashatjuk az indy100.com egy korábban megjelent cikkében. És, hogy mindez mit bizonyít? Azt, hogy esetünkben, a számok mégiscsak hazudnak és, hogy ha jót akarunk magunknak, akkor mielőtt influenszerekkel szerződnénk reklámkampányaink sikerének növelése érdekében, jobban járunk, ha a követőszámok helyett, más nézőpontokat is figyelembe veszünk.
Elsőként például, érdemes utánajárnunk, hogy kiket is takarnak pontosan azok a számok. Merthogy a követőszerzés és lájkvásárlás biznisz még mindig aranykorát éli. Applikációk, netes oldalak egész garmadája igyekszik a segítségére sietni minden feltörekvő véleményvezérnek, hogy tábora minél rövidebb idő alatt, extrém magasságokig növekedhessen. Elég árulkodó jel lehet például már csak az is,
- ha több ezres követőbázis mellett, a posztok alatt csak néhány kedvelés, komment észlelhető.
De, ha így mégsem vagyunk annyira biztosak a dolgunkban, akkor mindenképp keressük fel a socialblade.com oldalt és írjuk a keresőbe az influenszer nevét, akiről érdekünkben áll némileg több információt szerezni. Mindamellett, hogy pillanatokon belül láthatjuk, az adott véleményvezér Instagram rangsorolását, a statisztikákat és az elmúlt napok eseményeit is figyelemmel kísérhetjük. És ami a legfontosabb, egy kiváló grafikon is szemlélteti az adatokat számunkra. Ha a görbe egy adott intervallumon belül meredeken emelkedett felfelé és stagnálásról, visszaesésről szó sincs, akkor kezdhetünk gyanakodni, választott partnerünk nagy valószínűséggel követőket vásárolt. Organikus elérések esetén ugyanis, óhatatlanul kell lennie időszaknak, mikor a fel mozgások mellett, lefelé is görbül a vonal. A megtorpanásokról nem is beszélve.
Ha sikerült megbizonyosodnunk róla, hogy választott partnerünk nem csibészkedett és követői valósak, akkor ideje szemügyre vennünk az interakció számait is. Vagyis, ha sikeres együttműködést szeretnénk, érdemes olyat választanunk, akinek nem csak valós, de elkötelezett követői is vannak. Mit jelent ez a gyakorlatban?
Hát mondjuk azt, hogy az adott influenszer
- nem csak a nevében véleményvezér, hanem általánosságban is képvisel valamit.
Akár egészséges életmódot, környezetvédelmet, életfilozófiát, bármit, amivel az emberek azonosulni tudnak. Mert a fentebb említett 2 milliós követőtáborral rendelkező Arii, bár próbálja magyarázni az esetet, de valójában azért nem tudott nagyobb eladásra szert tenni, mert önmagán kívül egyáltalán semmit nem képviselt. Kvázi, semmilyen véleménnyel nem rendelkezett, csak jól nézett ki - ezért követték , de épp ezért nem vásároltak tőle.
Vigyázat! Nem csak követőket, hanem lájkokat, sőt kommenteket is lehet vásárolni! Ez viszont megint könnyedén kiszúrható, hisz, ha az egyik bejegyzésen 1000 lájk van, a másikon meg csak 10, akkor vagy hirdetett az adott posztra vagy szimplán megvette a kedveléseket. S, ha hirdetett is volt a poszt, akkor is az utóbbi lesz a valós interakció szám, hiszen adott esetben, hirdetés nélkül, összesen ennyi ember látja a bejegyzést. Kommenteknél pedig még szembetűnőbb a trükközés, hiszen olyan nagyon eredeti hozzászólások szoktak ezek lenni, mint a nice picture vagy a sok-sok emotikon, ami egyáltalán nem mond többet minden szónál.
És, ha mindez még nem volna elég, arra is nagyon fontos odafigyelnünk, ha influenszerekkel akarunk dolgozni, hogy a reklámkampányunk mindvégig hiteles tudjon maradni. Mit értünk ezalatt? Elsőként is azt, hogy ne legyen az adott bejegyzésnek reklám szaga. Nem igazán kedvelik, még az elkötelezett követők sem. Meg kell próbálni kicsit árnéykosabban az emberek orra elé tolni a termékünket. És mondjuk az sem árt, ha például a hamburgerezőnket nem egy egészséges életmódot képviselő influenszerrel akarjuk népszerűsíteni.
+1 Tipp
- A ki-be követős játék
Nagyon alattomos és rendkívül unalmas, mégis rengetegen használják, hogy gyarapítsák a "rajongó táborukat". Hozzájuk hasonló érdeklődési körökkel rendelkező csoportokat, tagokat követnek be, majd miután megkapták a visszakövetést, néhány nap után szép csendben kikövetik az illetőt. Így érve el több ezres követőszámot. Szerencsére a socialblade ebben is a segítségünkre siet, két perc alatt az erre vonatkozó informáiókat is könnyű szerrel megkaphatjuk.
Ui.: Tisztelet minden véleményvezérnek, aki ócska trükkök helyett, önerővel, időt és energiát nem sajnálva, fáradtságos munkával építette fel követő táborát. Szerencsére vannak még páran.
Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal is.
És, ha nem szeretnél lemaradni semmiről (utazási tippek, marketing-életmód-önismereti cikkek, könyvajánlók, stb.) kövesd a Blog Facebook oldalát.
Hardworklifestyle
Élj jól- Dolgozz keményen- Élvezd a sikert!
Utolsó kommentek