Na jó, a minőségi tartalom épp nem jelenti mindenkinek ugyanazt, de abban azért kiegyezhetünk, hogy a kettő darab perc alatt összedobott bejegyzések nem tartoznak ebbe a fogalomkörbe. De mégis, tízezerszer jobban teljesítenek kattintás számok tekintetében, mint a nagy gonddal elkészített, szépen szerkesztett, neadjég' valódi mondanivalót is tartalmazó társaik. De miért? És megfordítható-e ez a cseppet sem korrekt tendencia?
Elég régóta blogolok már ahhoz, hogy tudjam, mik azok a dolgok, amik esetenként nagy látogatottságot hozhatnak egy-egy oldalra, mégsem alkalmazom őket túl sűrűn vagy mondhatnám azt is, hogy leginkább sohasem. Hogy miért? Nem, nem azért mert kedvelem az éhenhaló "művész" attitűdöt. Egész egyszerűen azért nem gyártok tucatbejegyzéseket, mert többre tartom a hitelességet és a valódi követőket, mint a nagy számokat, mögöttes tartalom nélkül. Kár, hogy ezzel igen kevesen vagyunk így (remélhetőleg már nem sokáig).
A cégek zöme ugyanis, jelenleg csak a számok bűvöletében él és ott hirdet, ahol a nagyobb bevételt reméli. Ezért meg ugye nem hibáztathatók. De azért már igen, hogy teszem azt 3-4 ezres követőszámoknál még mindig nem képesek figyelembe venni az elköteleződési mutatókat is. Vagyis, észrevenni azt, hogy a követőszám egyáltalán nem jelent semmilyen elköteleződést a blogger, influenszer irányába. Lásd. egy korábbi bejegyzésben.
De, hogy jutottunk idáig?
A folyamat rendkívül egyszerűen magyarázható. Ott baltáztunk el mindent, mikor ingyenes tartalmakra kezdtük építeni a várat. Gazdag táptalajt biztosítva ezzel ahhoz, hogy felhíguljon az újságírás, mint olyan és, hogy boldog-boldogtalan tartalmakat gyárthasson, olykor minőséginek semmilyen szinten nem nevezhető formában. Tovább romlott a helyzet, mikor megjelent a közösségi média, mert a felhasználókra ömleni kezdtek az információk, melynek eredményeképpen figyelmük megoszlott, aminek hatására már csak akkor kapják fel a fejüket, ha valami meghökkentő, borzalmas, ilyet még nem láttál kezdetű szöveggel találják szembe magukat.
Az eredmény? Semmitmondó, rosszul szerkesztett, kettő perc alatt elkészülő mémek, videók, cikkek, blogbejegyzések, melyek az esetek többségében csak a címeik alapján hoznak több tízezres kattintás számokat.
Következmény: egyre fogyatkozó minőségi tartalom, felhasználói érdektelenség.
Végkifejlet: értékeket képviselő-közvetítő oldalak eltűnése, elbutuló felhasználók.
És mit tehetünk?
Onnan indítottunk, hogy az alapprobléma, a tartalmak ingyenes közzététele volt. Akkor mi lehet a megoldás? Igen, természetesen az, hogy fizetőssé kell tenni azokat. Legalábbis Tom Goodwin a Zenith Media nevű világméretű médiaügynökség- hálózat innovációs vezetője szerint, efelé kellene tendálnunk, lehetőleg minél hamarabb. Az általa megfogalmazott véleménycikket itt érheted el.
És milyen igaza van, nem de? Mennyivel könnyebb lenne a dolgunk, ha végre kiszorulnának a piacról a fakenews oldalak, a kattintásvadász bejegyzéseket gyártók, a semmi munka- sok profit hitvallást követők lelkes tagjai. Mert bár azon kívül, hogy rendkívül bosszantóak, pláne azoknak, akik hisznek még a minőségi tartalom, mint olyan fogalmában, rendkívül kártékonyak is. Folyamatos befolyásolás alatt tartják az olvasóikat, akik észrevétlenül sétálnak a csapdájukba, veszélyeztetve ezzel saját mentális egészségüket.
Talán, egyszer egy szép napon... Arra ébredünk majd, hogy újra létjogosultságot szereznek maguknak a minőségi tartalmak és a hirdetők is ráébrednek végre, hogy a követőszámok nem egyenesen arányosak a valódi elkötelezettséggel.
Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal is.
Továbbiakért kövesd a Blog Facebook oldalát.
Hardworklifestyle
Élj jól-Dolgozz keményen-Élvezd a sikert!
Utolsó kommentek