Az előző bejegyzésben tudatosítottunk magunkban, hogy az online térben, a kezdeteknél mind senkik vagyunk és beszéltünk arról is, hogy, ha magunknak irkálunk, akkor lényegében semmi sem számít. Megemlítettük viszont, azt is, hogy ha az ember látogatókat szeretne a blogjára, akkor mely felületeket érdemes választani ahhoz, hogy kapjunk némi ingyenes segítséget az induláshoz . 

A mai részben, miután eldöntöttük mit akarunk és megtaláltuk hozzá a megfelelő felületünket, górcső alá vesszük a témaválasztás témakörét, a dizájnt és magát az írás stílusát is. Következzen hát, a Hogyan gazdagodj meg a blogodból cikksorozat 2. része.

blogomneked bloggerstílus online munka

Téma 

Mikor annak idején még csak álmodoztam arról, hogy ország-világ elé fogom tárni a gondolataimat, hát megsúgom, okozott némi alvászavart már maga a téma kiválasztása is. Ha az ember tematikus blogot kíván írni, némileg könnyebb lesz a dolga. Rendkívül jól futnak most a 

- gasztro 

- divat

- lifestyle 

stb. blogok. Egy a gond, hogy Dunát lehetne rekeszteni velük, annyi van belőlük. Nagy valószínűséggel nem tudunk majd jól működni, ha mindent úgy csinálunk, ahogy előttünk már tízezren tették ugyanazt. Ha mégis ehhez érzünk magunkban affinitást, akkor érdemes már az elején elgondolkoznunk azon, miben tudunk mi mások, jobbak lenni, mint a "versenytársaink"?

 Érdemes úgy témát választani azért, hogy ne fogyjunk ki majd rövid időn belül a mondanivalóból. Nem igazán éri meg olyan blogot működtetni, ami csak kevés embert érint igazán. 

A tematikus blogokon kívül, választhatunk még ún. lifestyle témákat is, amikbe elég sok minden bele fog férni azért. Az ún. Én blogok viszont, csak ritkán felfuttathatók - olvastam ezt a mondatot, ezelőtt 4 évvel, mikor bújtam a blogolással kapcsolatos tippeket. 

Annyi igazság van a dologban azért, hogy, ha nincs különleges hobbid, nem vagy világutazó és tulajdonképpen semmi érdekes nincs az életedben, akkor feleslegesen szórakoztatod a napirendeddel a nagyérdeműt, nem igazán érdekli majd őket. 

Ám maga az Én márka építése nagyon is működőképes dolog, kellő marketing tudással és kitartással, az én blogok is felfuttathatók, csak jól kell meghatározni a célközönséget és az alap témát. Kell a stílus, a dizájn, stb. De erről később, egy másik posztban beszélünk majd. 

Eddig megvan tehát, hogy melyik felületen, miről fogunk írni. A következő lépés, hogy saját képünkre formáljuk a blogunkat. 

Dizájn

Nem igényel programozói előképzettséget, ha a blogrendszerek által felajánlott sablonok közül választunk egy nekünk tetszőt. Érdemes azonban, saját szájízünk szerint annyit változtatni a megjelenésén, hogy egy sablon blog, mégis egyedivé válhasson. 

Variálhatjuk a betűtípusokat, a színeket, képeket, betűméreteket, oldaldobozokat stb. Amire azonban irtózatosan fontos figyelni, az az egységesített megjelenés. Lehet bármilyen jó a téma, írhatsz akármilyen lehengerlő stílusban, ha 8 féle betűtípussal és a szivárvány minden színével teszed azt. 

Rendkívül zavaró például, ha rikító sárga a háttér és rajta kék színű krix krax betűk vannak. Ha marha jó dolgokat írtál, akkor sem fogja elolvasni senki sem, max a bejegyzés  első két sorát (vagy azt sem). 

Alkalmazz max. 2-3 féle betűtípust és a színeknél is próbálj visszafogottabban választani. Ja, igen és ne felejtsd el megnézni, hogyan néz ki mindez mobilnézetben, mivel az internet felhasználók 80 körüli százalékban inkább az okostelefonjaikon interneteznek. Egyáltalán nem mindegy, hogy hányfelé csúszkálnak a dolgok a mobilok képernyőin.

Stílus 

Megvan a felület, a téma, megalkottunk a blog dizájnját is, már csak írni kell. Na, igen. És mégis hogyan? A legjobb tanács, amit eddigi "pályafutásom" alatt olvastam, az az volt, hogy úgy írjunk, mintha épp face to face beszélgetnénk az olvasóinkkal. 

Nem szeretik a sablonos, sallang dolgokat és ki nem állhatják, ha száraz adatokat kell olvasniuk oldalakon keresztül. Karakterszámban megoszlanak a vélemények, vannak, akik három sornál többre nem kíváncsiak, mások a 700 karakter körüli bejegyzéseket kedvelik és vannak olyan témák is, melyeknek kiváltképp jót tesz, az 1000 feletti karakterszám. 

A Google is a jól kidolgozott, egyedi tartalmakat preferálja, keresőoptimalizálás szempontból mindenképp jobb, ha nem két soros bejegyzésekkel nyomulsz. Na, de erről is majd később. Elsősorban az a fontos, hogy úgy tudd megfogalmazni a gondolataidat, hogy ne csak te értsd azt, amit leírtál. 

Fontos figyelni továbbá, a szöveg megfelelő tördelésére is. Rendkívül fárasztó, egy szerkesztetlen szöveget olvasni. Legyenek kiemelések, bekezdések a bejegyzésben. 

Érdemes némi figyelmet fordítani a helyesírásra is, ha nem is feltétlenül vagyunk nyelvtannácik, óriási bakikat igyekezzünk nem elkövetni, különben nem teccik malyd a követőinknek, hiába szakértünk egy adott témában. Egyébiránt pedig, minél többet ír az ember, annál választékosabban teszi majd azt a későbbiekben. Mindemellett pedig, nem árt azért olvasgatni sem, hisz az írók is elsősorban egytől-egyig olvasók.

Miután megszületett az első bejegyzésed a saját blogodon, gondolom kíváncsi lennél arra is, hogy valójában mi az, ami kell az olvasóidnak? Ha szeretnél választ kapni a kérdésedre, kövesd a Hardworklifestyle blog Facebook oldalát és figyeld, mikor érkezik a Hogyan gazdagodj meg a blogodból cikksorozat 3. része, amiből minden kiderül majd.

Hardworklifestyle

Élj jól - Dolgozz keményen - Élvezd a sikert!