De most úgy tűnik, hogy hiba csúszott a gépezetbe. Méghozzá egy olyan ordas baki, ami látszólag véget is vetett az önjelölt motivációs tréner karrierjének. A népharag messzire űzte a közösségi oldalakról, jelen állás szerint, azt sem tudni, hogy lesz-e egyáltalán visszatérés.

De mi volt a bűne? Mivel haragította magára még a saját lelkes követőit is? És egyáltalán, kiről is beszélünk pontosan? 

onlinestílus

Néhány hete a részeges pap brandjét képviselő Tibi atya borította a bilit. Magvas gondolatainak papírra vetése után, össznépi harag kezdett zúdulni arra a Lippai Mariannára, aki önmagát motivációs előadóként, egyenesen íróként azonosítja. Jól felépített üzletet kreált, mely Életkedv név alatt futott és egy ideig rendkívül sikeresen is működött. Facebook közössége több százezer főt számlál, Életkedv határidőnaplók, tollak, bögrék stb. egész garmadáját találhatjuk, a márkához kapcsolt webshopban

Marianna súlyos, hosszantartó betegség után veszítette el kislányát. Saját bevallása szerint, épp miatta kezdte el "segítő" tevékenységét. Motivációs előadásokat tartott országszerte, pozitív gondolatatait naponta osztotta meg követőivel, akik látszólag itták minden szavát. 

És ekkor jött az Atya. Aki kimondta azt, amit titkon már mindenki megfogalmazhatott magában: Marianna ezúttal, túl messzire ment. Szelfit  készített magáról a lánya sírjánál, majd mellékelve egy webshop linket, feltöltötte azt a Facebook oldalára.

És itt lett vége a dalnak. 

Védekezésképpen ráadásul, nem kezdett szabadkozásba, nem kért sűrűn elnézéseket, tovább rontva saját helyzetén, annyit mondott: véletlenül másolta a kép mellé a webshop linket. Ezután néhány napig még próbálta tovább csinálni az oldalt, készített új szöveges képeket, olyan hangzatos mondatokkal, mint, az Élet csodaszép. Nagyon szép!, majd miután a harag továbbra sem csillapodott az emberekben, elköszönt a követőitől, mondván, pihenésre van szüksége. 

Néhány fanatikus rajongója szerint, mindez csak lejárató kampány, ami azért indult Marianna ellen, mert túlságosan irigyek az emberek és szúrta a szemét másoknak, hogy ennyire sikeres lett.

De tényleg ennyiről lenne szó?

Senki sem tartja egy kicsit sem aggályosnak, hogy mindenféle képzettség nélkül, önjelölt módon tartott előadásokat, írt hosszú bejegyzéseket egy olyan súlyos témában, mint a gyászmunka, gyászfeldolgozás?

Merthogy,  Marianna egész tevékenysége, a lánya halála köré épült. Két önmagáról készült fenék mutogatós kép közé, mindig beszúrt egy közös képet a kislánnyal, mintegy mellékesen, hogy soha ne felejtsék el a követői, mi is történt vele pontosan. 

Pedig, ha a motivációs brandje valóban életképes lett volna és az embereknek ténylegesen Marianna áldásos tevékenységére lett volna szükségük, akkor a dolognak egy idő után, működnie kellett volna, a beteg kislány története nélkül is. Legalábbis, etikusabb lett volna, ha nélküle működik tovább.

És végezetül. Vajon beszélhet-e valaki gyógyulásról, feldolgozásról, segíthet-e bárkinek is, miközben, mint azt a példa is jól mutatta, a saját gyászmunkáját is képtelen volt elvégezni?  

Mert nagyon úgy tűnik, hogy valójában neki lenne szüksége segítségre inkább. 

"Többször olvastam, hogy olyanokat írtak neked, hogy „Haknizik a meghalt gyerekével…”. Hogyan kezeled az ilyen és ehhez hasonló bántásokat?

... ha ez így lett volna az elejétől kezdve, akkor tudod meddig tartott volna ez az Életkedv? Nem sokáig. Egy darabig ment volna, hogy szegény-szegény, és utána megcsömörlöttek volna ettől. 

(Carrie magazinnak adott interjú)

Kedves Mariann, azt hiszem, hogy pontosan így volt. És (reméljük), hogy nem is megy tovább. 

#ügy #vélemény #egyrosszulfelépítettmarketingstratégia

Hardworklifestyle 

Élj jól - Dolgozz keményen- Élvezd a sikert!